27 Ocak 2017 Cuma

Toplumsal cinsiyet

Merhaba sevgili gönül dostları yaklaşık 18 gündür tatildeyim ve yaklaşık bi 18 gün daha tatilde olacağım. Şu anda tam bir koala gibi hayat yaşıyorum. Abartma değil bu, temsili hiç değil. Bugün biraz bişiler karalamak istedim. 2017’de okumuş olduğum ilk kitaptan bahsedeceğim. 2017’ye dair okuma hedefi koymadım çünkü uçuk hedefler koyuyorum ve başaramıyorum sonra depresyona giriyorum artık kendimi bilmeliyim L

Neyse bıdı bıdımızı yaptık esas meselemize geçelim. Yeni yıla girdiğimiz hafta boyunca finallerle boğuştuk savaştık amansız mücadeleler verdik. Sonra sınavlar bi bitti. Anam ben bi boşluğa düştüm. Napcağımı bilemedim. Zaten 20 ayrı kitap okuma listem var üstüne hocalarımın önerdikleri üstüne teeee 2014ten beri alıp yüzüne bakmadığım tozlu kitapların gözüme gözüme bakması beni önce oku tavırları…
Ama benim gönlüm Zehra Y. Dökmen’in kitabı olan Toplumsal Cinsiyet kitabıydı. Bu kitap 1.5 senedir radarımda olan bi kitaptı. Toplumsal cinsiyet meselesi uzun süredir zihnimi kurcalıyor.  Özellikle bu konuyla ilgili araştırmalarım hep makale, blog, haber okumak, kısa film izlemek düzeyindeydi. Alsancak Kitapsan Mağazasını dolaşırken bu kitabı görmüştüm, incelemiştim ve bunu almalıyım demiştim ve kasım ayındaki kitapyurdu siparişi listemde kendileri de vardı.
Kasımda alıp daha yeni okumaya fırsat buldum. Kitap 6 bölümden oluşuyor. İlk bölümde oldukça doyurucu şekilde mükemmel bir biçimde tanımlar veriliyor, kavramlar açıklanıyor. Hayranlık uyandıracak şekilde olan ilk bölümün her sayfasını çizmek her cümlesini not almak istedim. İkinci bölüm daha çok kuramlardan bahsediyor. Kuramların bakış açıları farklıkları görüşleri bu bölümde yer alıyor. Kitabın geri kalan bölümleri ise biraz havada kalıyor yani sıradan okur için değil de akademik alanda kullanılması için bir kitap olduğunu düşünüyorum. Geri kalan bölümlerde çeşitli araştırmalardan, makalelerden, tezlerden, anketlerden, verilerden elde edilen bilgilerle hazırlanmış. Okurken artık sıkılmaya başlıyorsunuz çünkü sürekli verilerden bahsediliyor akademik bir ödev, sunum, tez hazırlamak için daha uygun bir kitap ha durduk yere okunmaz demiyorum ama böyle okuyunca ne yalan söyleyim masal okumuş gibi oluyorsunuz J

Ha bu arada kitaba yönelik hiçbir eleştirim yok olamaz da alanında oldukça başarılı bir akademisyen tarafından ele alınan konu muazzam işlenmiş. Ve Türkçe olarak Toplumsal Cinsiyet meselesiyle ilgili kaynak bulmak artık imkânsız değil. bu kitaptan belirlediğim 3-5 yer var ilerleyen günlerde inşallah onlardan da bahsedeceğim koalalığım tutmazsa tabi :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Tatar Çölü

aylardır yıllardır okuma listemde olan Tatar Çölü'nü bu karantina günlerinde okumak nasip oldu. içe çekilme yaşanan bu günlerde kendi ya...