17 Ağustos 2018 Cuma

COMEBACK!

merhabalar, sevgili ve kıymetli dostlar. uzun bir süredir bloguma uğramıyordum. Blog adımı değiştirerek tekrardan buralara döndüm. Gerçi buralara döndüm diyorum da buralarla ilgilenen kimseler yok biliyorum. Kendi günlüğümü tutuyorum bi nevi. Eee sonuçta 21.yy'da yaşıyoruz. Görsel medyanın yazılı medyayı ezip geçtiği bu dönemlerde kim takar bloğu kim okur buraları. Blogçuluktan Vlogçuluğa geçiş ani ve sert oldu. Youtuber olma sevdalısı olup çıktı millet. Neyse çok demagoji yaptım sanırsam :D

Blogumun adını değiştirdim çünkü canım böyle istedi. Daha iyi bi açıklama olamazdı di mii? merdumgirizhumanist demek zordu. merdumgiriz kelimesini bilmeyenler merhum olarak anlıyorlardı hahah sağır duymaz uydurur resmen.Cahilsin belli etme bari :(

PEKİ NE DEMEK BU ZEİGARNİK ETKİSİ?

Kim ola ki bu zeigarnik? ne gibi etkisi olabilir? antibiyotik midir yan etkisi mi var? yok lan yok hiç biri değil :)

ilk kez rus psikolog bluma zeigarnik tarafından "yarım kalmış, kesintiye uğramış işler tamamlanmışlardan daha kolay ve net hatırlanır" denilerek dillendirilen, bitmemiş ilişkilerimizi neden sürekli hatırladığımızı, yarım kalan aşklarımızı neden unutamadığımızı, üçüncü gününde eve geri dönmek zorunda kaldığımız tatillerin neden daha çekici gözüktüğünü nedenselleştirir etki.

yani kısacası bitirilmemiş işler daha çok aklımızda yer edinir ve hatırlanır. Üstteki açıklamada belirtildiği gibi yarım kalan aşklar yada ilk aşkların kolay kolay unutulmaması sebebi tam olarak budur.

sadece aşkla açıklamamalı elbette bunu. Mesela;
ebeveynlerin başaramadıkları şeyleri çocuklarından beklemesi.
hesap ödemede parası eksik çıkan müşteri daha kolay hatırlanırken sorunsuz parasını ödeyen müşterinin hatırlanmaması gibi :)
dekolte giyimin salt çıplaklığa göre göze daha hoş gelmesi hahah böyle bi şey var cidden sankii neyse susuyorum.


şimdilik burada kesiyorum yazımı. bloguma daha çok emek vereceğim. Yakında. Pek Yakında..


NOT: Yazım yanlışları için Fahri TDK uzmanlarından özür diliyorum bayss

2 yorum:

  1. Hayırlı olsun yenilikleriniz. Fahri TDK uzmanı da ben oluyorum bu arada...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahaha yorumunuzu yeni gördüm. teşekkürler efenim.

      Sil

Tatar Çölü

aylardır yıllardır okuma listemde olan Tatar Çölü'nü bu karantina günlerinde okumak nasip oldu. içe çekilme yaşanan bu günlerde kendi ya...