25 Ağustos 2017 Cuma

Arzular ve Arzularımız

Hegel demiş ki:  “İnsanın arzusu başkalarının arzusunu arzu etmekle başlar.” Yahu Hegel sen ne anlatıyorsun? Ne demek istiyorsun? Dediğinizi duyar gibiyim, yoksa cidden duyuyor muyum? Ha yok kapıymış ya.
Kapıcı İzzet abi imiş gelen. Abi dedim Hegel diye biri var bak böyle böyle diyor dedim. Adam haklı şimdi demez mi? Üstüne eklemez mi: eğer sırf bir başkasının arzusunu arzulamak için arzulanmıyorsa bir başkasının arzusu aklına yattığı için ve bir başkasından feyz alma konusunda ise aslında sakıncası olmayan çok masum bir eylemdir!”
vay be ağzına sağlık neler söylüyor o ağzın dedim. Eheyy dostum ne sandın dedi. Ve ekledi;
- insanı hayvandan ayıran en büyük özellik bu.
-nasıl yani anlamadım abi.
-sadece bir şeyi arzulamak değil de, arzuyu arzulamaktır insanı hayvandan ayıran fark.
Tabi ben böyle oldum :O
Üstüne kombo yapmaya başladı durdurabilene aşk olsun. “aslında istediğimizi sandıklarımız, birilerinin isteklerine sahip olma dürtümüz. Bilge Karasu Göçmüş Kediler Bahçesi’nde : “keşke kedilere benzeyebilseydik” der. Yaşadıklarının iyice farkındalar gibi. Uykularının hangi katındalarsa o katın uykusunu yaşarlar.  Bizlerse uyuduğumuz zamanla övünürken her işimizi, her sözümüzü o zamanın akışı içinde, ötede,  ileride, gelecekte varılacak bir noktaya varmak üzere yapıyor ya da söylüyor, yapmakta, söylemekte olduğumuz şeyi unutuyoruz.
Ne güzel dedin be İzzet abim diyemeden konuşmasına devam ediyordu.
Ben aslında ötekiyle, onla, bunla değil de kendimle mücadele ediyorum, boğuşuyorum. Ama sonra yaşadıklarıma dönüyorum. Niye mi dönüyorum? İnsana kendini anlaması için paylaşabilecek başka insanlar gerek. Sosyalleşmek ihtiyaç tıpkı yemek, içmek gibi. Hem sorguluyorum kendimi. Tamamlandım mi diye? Bir keçi tamam mıyım yeterince keçi miyim diyor mudur ki? İnsan diyor, dedikçe de bir şey olamıyor…




 Birden kapı çalıyor hiddetle korkarak uyanıyorum. Ahh meğersem rüyaymış. Asıl kapıcımız serpil abla geliyor ve ona da söylüyorum : “insanın arzusu başkalarının arzularını arzu etmekle başlar”  yüzüme bakıyor manasız manasız ve diyor ki tek arzum maaşıma zam yapılması lafı dolandırmayın zammı istiyorum :D

3 yorum:

  1. Yalnız çok sağlam hikayeydi. Dedim ki kapıcı İzzet abi deyip geçmemek lazım, vallahi helal olsun. Güzel ters köşe oldum. :D

    Bu arada blogunuza "İzleyiciler" eklentisini yerleştirmemişsiniz, sizi manuel olarak takibe almak zorunda kaldım. Onu eklerseniz insanların sizi takip etmesi kolaylaşır.

    Bu arada kendi bloguma da beklerim. :)

    https://engineeringvibes.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. blogunuz çok hoş. kusura bakmayın yorumunuzu anca cevaplayabildim. teşekkürler

      Sil
  2. Haha sonu sürpriz sonlu icerigi sahane yazi begendim :-}

    YanıtlaSil

Tatar Çölü

aylardır yıllardır okuma listemde olan Tatar Çölü'nü bu karantina günlerinde okumak nasip oldu. içe çekilme yaşanan bu günlerde kendi ya...